Ik krijg een factuur maar kan geen opvang afnemen, moet ik wel betalen?

Je blijft van ons de maandelijkse factuur ontvangen. Wij vragen je de factuur te betalen zoals je dat altijd doet, maar kunnen ons voorstellen dat hier vragen over zijn. Door de factuur te betalen blijven wij in staat goede opvang te verzorgen, nu en in de toekomst. Voor ouders betekent het doorbetalen dat het recht op kinderopvangtoeslag blijft bestaan en dat de plek in de kinderopvang, wanneer deze weer regulier opengaat, behouden blijft. Pas dus niks aan bij de Belastingdienst voor de kinderopvangtoeslag.

Alle ouders komen in aanmerking voor de vergoeding van de kosten voor de kinderopvang vanaf 16 maart totdat de kinderopvang weer open gaat. Dit geldt ook voor ouders die gebruik maken van de noodopvang. De Rijksoverheid vergoed het verschil tussen de ontvangen toeslag en het wettelijk vastgelegde maximum tarief (€ 8,17 voor kinderdagopvang, € 7,02 voor buitenschoolse opvang). Het deel boven de maximum uurprijs wordt door Struin zelf vergoed. Hoe dit gaat, laten we je zo snel mogelijk weten.

Meer weten over hoeveel vergoeding je kan verwachten, wat je er zelf voor moet doen en wanneer je de vergoeding kan verwachten? Kijk op de website van de Rijksoverheid.

2020-04-20T11:17:38+02:00